دانلود تحقیق رشته برق آشنایی با ترانس جريان
نوشته شده توسط : زپو

 دانلود تحقیق رشته برق آشنایی با ترانس جريان


عنوان مقاله: ترانس جریان
قالب فایل: WORD
تعداد صفحات: 16 صفحه

فهرست مطالب:
● معرفی
● انواع ترانسفورماتورهای جریان از نظر ساختمانی
الف) ترانسهای جریان هسته پائین
ب ) ترانسهای جریان هسته بالا
ج ) ترانس های جریان بوشینگی
د ) ترانس جريان نوع قالبي يا رزيني
● انواع ترانس هاي جريان از نظر هسته
1-   ترانس هاي جريان با هسته اندازه گيري
2-   ترانس هاي جريان با هسته حفاظتي
● قدرت نامي ترانس جريان
● كلاس دقت ترانس هاي جريان
● ترمینال ولتاژ خازنی
● محل استقرار ترانسفورماتور جريان در پست هاي فشار قوي


* بخشی از ابتدای مقاله:

معرفی:

"ترانسهای جریان برای نمونه گیری جریان به نسبت عبور جریان از اولیه خود و القای آن در ثانویه استفاده میشوند. این ترانسها به منظور حفاظت و اندازه گیری در ابتدای خطوط ورودی به پستها و همچنین در ورودی ترانس قدرت و ورودی ثانویه ترانس و همچنین در خروجی های پست و نقاط کلیدی دیگر که احتیاج است جریان در آن نقطه تحت نظر باشد استفاده میشود که هر کدام از این نقاط با ترانس مخصوص به خود چه از نظر عایقی و ساختمان و چه از نظر قدرت و دقت ،  نصب و استفاده می گردند .

ترانسفورماتور جریان از دو سیم پیچ اولیه و ثانویه تشکیل شده که جریان واقعی در پست از اولیه عبور نموده و در اثر عبور این جریان و متناسب با آن، جریان کمی (در حدود آمپر) در ثانویه به وجود می‌آید. ثانویه این ترانسها با مقیاس کمتری از اولیه خود که تا حد بسیار بالایی تمام ویژگیهای جریان در اولیه خود را دارد به تجهیزات فشار ضعیف پست و رله ها و نشاندهنده ها متصل میشود. ثانویه این ترانسها دارای سیم پیچ با دورهای زیادتری نسبت به اولیه که بیشتر مواقع تنها یک شمش و یا چند دور از شمش است ساخته میشود .

 نکته ای که قابل توجه است ، مقدار سیم پیچ در تعداد دور است که باید به نسبت مورد نظر رسید . در ثانویه سیم های بدور هسته سیم های لاکی هستند . هسته های حفاظتی بدون در نظر گرفتن تصحیح دور طراحی میشنود ولی در هسته های اندازه گیری جهت رسیدن به بارها و دقت های مورد نیاز تصحیح دور انجام میشود .میزان بار در ثانویه ، از نکات دیگر است که در طراحی سطح مقطع سیم پیچ موثر است .این ترانسها هم باید در حالت و شرایط عادی و هم در شرایط اضطراری مثل جریان زیاد و یا هر خطایی که ممکن است بوجود آید قابلیت اندازه گیری ونمونه گیری جریان را داشته باشد .

یکی ازمهمترین موارد در ساختمان یک ترانسفورماتور جریان، اختلاف ولتاژ خیلی زیاد بین اولیه و ثانویه می‌باشد زیرا ولتاژ اولیه همان ولتاژ نامی پست است، در حالیکه ولتاژ ثانویه خیلی پایین می‌باشد که با توجه به این مورد بایستی بین اولیه و ثانویه ایزولاسیون کافی وجود داشته باشد. ترانسفورماتورهای جریانی که در پست‌های فشارقوی مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای ایزولاسیون کاغذ و روغن (توأما") می‌باشند. طرح این ترانسفورماتورها نیز بستگی به سازنده آن داشته، ولی بطور کلی ترانسفورماتورهای جریان از نظر ساختمانی در انواع مختلف ساخته می‌شوند:

1-  CT هاي هسته پايين

 2-  CT هاي هسته بالا

 3-   نوع بوشينگي

4-    نوع شمشي

5-    نوع حلقوي

6-   نوع قالبي يا رزيني (Castin Resine)"

خرید و دانلود  دانلود تحقیق رشته برق آشنایی با ترانس جريان






:: برچسب‌ها: ترانس جریان , ترانسفورماتور جریان , قدرت نامي , كلاس دقت , ترمینال ولتاژ خازنی , پست هاي فشار قوي , انواع ترانسفورماتورهای جریان ,
:: بازدید از این مطلب : 101
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 مرداد 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: